Celem projektu było wyrównanie szans edukacyjnych dzieci poprzez organizację zajęć dodatkowych. Powszechnie wiadomo było, że uczniowie mają problemy z opanowaniem podstawy programowej, jak również z samym uczeniem się. Wielu z nich wykazywało problemy wychowawcze, społeczne czy zdrowotne, co także często zmniejszało ich szanse edukacyjne. Badania dotyczące identyfikacji problemu na etapie tworzenia wniosku o dofinansowanie potwierdziły, że występują trudności w nauce i istnieją znaczne dysproporcje w osiągnięciach. Był to wówczas realny problem, a dobrym rozwiązaniem dla uczniów była organizacja zajęć dodatkowych. Dzięki możliwości pozyskania pieniędzy z Europejskiego Funduszu Społecznego, udało się je zrealizować.
Projekt był odpowiedzią na rzeczywiste problemy, dlatego założono objęcie wsparciem wszystkich uczniów, u których te problemy zdiagnozowano.
Założono objecie wsparciem 1100 uczniów, w tym:
- 630 uczniów uczęszczających do szkół podstawowych
- 300 uczniów uczęszczających do gimnazjów, którzy skorzystają z zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, a także
- 170 uczniów ze szkół podstawowych oraz z gimnazjów, którzy skorzystają z zajęć psychologiczno pedagogicznych.
Osiągnięte rezultaty twarde
MSP/MG |
Liczba uczestników ogółem |
Zajęcia psychologiczno- pedagogiczne |
Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze |
Razem |
1148 |
637 K |
193 |
79 K |
993 |
574 K |
511 M |
114 M |
419 M |
Stopień realizacji projektu
|
Wskaźniki |
Założono |
Zrealizowano |
% realizacji |
1
|
Liczba uczniów uczestniczących w projekcie
|
1100 |
1148 |
104,36 |
2
|
Liczba uczniów MSP Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze
|
630 |
641 |
101,75 |
3 |
Liczba uczniów MG (zwd) Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze
|
300 |
352 |
117,33 |
4 |
Liczba uczniów MG i MSP Zajęcia psychologiczno - pedagogiczne
|
170 |
193 |
113,53 |
Założeniem projektu było kompleksowe wsparcie uczniów, dlatego, poza realizacją zajęć uczniowie otrzymali podręczniki i ćwiczenia, na które przeznaczono 82 127,31 zł, a także doposażono szkoły w pomoce dydaktyczne, przeznaczając na ten cel 4 556,68 zł.
Poza rezultatami twardymi, do których należała sama realizacja zajęć, projekt zakładał także osiągniecie rezultatów miękkich. Uczestnicy projektu wypełnili ankiety, przeprowadzone zostały wywiady i obserwacje, a także z opinii osób prowadzących zajęcia można wyciągnąć wnioski, z których wynika, że założone rezultaty zostały osiągnięte. Zaobserwowano:
- Wzrost świadomości uczniów na temat korzyści płynących z edukacji,
- Wzrost pewności siebie i wiary we własne możliwości wśród uczniów,
- Wzrost zainteresowania nauką i dalszym rozszerzaniem wiedzy wśród uczniów.
Cel projektu został osiągnięty, o czym świadczą rezultaty osiągnięte powyżej założeń.
Podsumowując – udało się :)
Założeniem projektu było kompleksowe wsparcie uczniów, dlatego, poza realizacją zajęć uczniowie otrzymali podręczniki i ćwiczenia, na które przeznaczono 82 127,31 zł, a także doposażono szkoły w pomoce dydaktyczne, przeznaczając na ten cel 4 556,68 zł.
Poza rezultatami twardymi, do których należała sama realizacja zajęć, projekt zakładał także osiągniecie rezultatów miękkich. Uczestnicy projektu wypełnili ankiety, przeprowadzone zostały wywiady i obserwacje, a także z opinii osób prowadzących zajęcia można wyciągnąć wnioski, z których wynika, że założone rezultaty zostały osiągnięte. Zaobserwowano:
- Wzrost świadomości uczniów na temat korzyści płynących z edukacji,
- Wzrost pewności siebie i wiary we własne możliwości wśród uczniów,
- Wzrost zainteresowania nauką i dalszym rozszerzaniem wiedzy wśród uczniów.
Cel projektu został osiągnięty, o czym świadczą rezultaty osiągnięte powyżej założeń. Podsumowując – udało się J
|